Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Srpska Unija

Komentari (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 21 avgust 2010 11:39
Živadinka
Htela bih samo da podsetim autora da Srbi nisu pleme, niti će biti.Srbi su narod koji je 1878 konstituisao naciju i državu.
Preporuke:
0
0
2 subota, 21 avgust 2010 12:43
Nova Hrvatska Politička Misao
Ne postoji nikakav plan o integraciji hrvatskih povijesnih zemalja. Nakon smrti Tuđmanove Hrvatska se nalazi pod masonskom i globalističkom okupacijom, a to najbolje osjećamo mi Hercegovci koji smo od domovine zaboravljeni. Za mene je suradnja sa Srbima prihvatljiva ukoliko oni nemaju pretenzija na hrvatski teritorij.
Pozdrav iz Mostara!
Preporuke:
0
0
3 subota, 21 avgust 2010 12:57
Ana
Tekst je odličan i nažalost potpuno istinit.Ono što sam ja primetila čitajući našu istoriju da je naš narod stradao jer su naše elite,ako se tako mogu nazvati ljudi koji su nas vodili kroz istoriju, bile kratkovide,neodgovorne i na platnom spisku drugih zemalja.Posledica toga je veliko stradanje naroda koji je svoj dug prema srpstvu uvek plaćao glavom i zbegom,dok su najodgovrniji prolazili nekažnjeni.
Pitanje svih pitanja je kako se stvara patriotska elita,od školovanja,preko prakse,do vođenja ѕemlje?Kad vidim plan i program za stvaranje patriotske elite,tad ću znati da ima nade.
Do tad,moramo da izdržimo,da živimo pod šatorima,bez struje i vode,u kolektivnim centrima,dok se u našim kućama baškare dojučerašlja braća,da gledamo kako naši uglađeni političari rasprodaše sve što imamo,pod izgovorom da ćemo imati radna mesta(sa platom od 15 000 din,taman toliko da ne umremo od gladi),da naš seljak ne može da proda pasulj,jer mi jedemo onaj iz Kirgistana,da nam deca odlaze u beli svet jer je to "cool",da nas lekari iѕleče ako im damo koverat,a ako ne da se lečimo kako znamo i umemo.itd,itd...
Dakle patriotska elita,oni koji ne prodaju veru za večeru,ni državu za šaku dolara,oni koji će da čašću i poštenjem,znanjem,odgovornošću i mudrošću,povesti svoj narod jedinim jedinim pravim putem SVETOSAVSKIM !
Preporuke:
0
0
4 subota, 21 avgust 2010 13:12
posmatrac
Srpsko drustvo je unisteno,nazalost neprijatelj je danas uradio ono o cemu je sanjao hiljadu godina.Glavno oruzije protiv srpskog naroda,srpskog drusta i srpskih drzava je NEGATIVNA SELEKCIJA.Kada se zeli unistiti neki narod,drustvo ili drzava, onda je porebno promovisati negativnu selekciju kao najmocnije oruzije.U Srbiji vlada negativna selekcija na svim nivoima,i to vise ne moze da se promeni u sledecih sto godina.Nase drustvo promovise najgore ljude,njima se daju privilegije i pozicije koje oni u normalnim drustvima i zdravoj sredini nikada ne bi imali.Takvi ljudi danas vladaju srpskim institucijama i preduzecima bilo to privatna ili drzavna preduzeca.Njima su date privilegije s jednim jedinim ciljem da konacno uniste svaku sansu da ovo drustvo jednog dana izadje iz krize i krene putem napretka.Promovisu se lose moralne osobine,izdaja nacionalnih interesa postaje najunosnije zanimanje,nacionalna svest gradjana je unistena.Sve ide preko nekih porodicnih i prijateljskih linija,sve ide preko veze i sve je korumpirano.Takvo drustvo gubi zelju za oporavkom,najbolji su gurnuti u cosak da cute ili su otisli u svet jer ne mogu ovde vise da se bore.Unistavaju se institucije,pogotovo se snazno unistava obrazovanje,jer obrazovan i samosvestan narod je najopasniji,odnosno svestan,pametan i moralan narod je nepobedljiv.Unistava se obrazovana elita koja uvek moze da bude brana unistavanjau drustva.Najbolji nacin da se unisti svest i obrazovni sistem jednog naroda je unistiti visoko obrazovanje.Najbolji naci za unistavanje visokog obrazovanja je relativizovanje strucnosti i znanja u svakodnevnom zivotu,a to se sprovodi zaposljavanjem preko veze, i podelom funkcija najgorem kadru koji ce to znati da postuje i brani po svaku cenu.Otvaraju se privatni univerziteti koji obesmisljavaju sam pojam visokoskolskog obrazovanja.Svako moze da nabavi diplomu privatnog fakulteta ako mu treba,posto se znanje i strucnost ne cene,a promovisu nemoralnosti,najgorima se otvara put ka vrhu.
Preporuke:
0
0
5 subota, 21 avgust 2010 15:15
M
Čestitke na tekstu, koji je veoma jasan i u isto vreme dovoljno koncizan da ga čitaoci prihvate.

"Najlekovitije što možemo uraditi jeste da proglasimo smrt vladajućih elita i da hitno radimo na formiranju prelazne nacionalne elite i obrazovanju i obučavanju buduće, koja treba da nas vodi u bliskoj budućnosti, kako nam se ne bi iznova desilo da nam drugi nametnu vođe i vladajuću elitu u celini."

Od ovog stava treba početi! On treba da nam bude MOTO svake akcije, svake poruke, u svakoj komunikaciji sa okolinom moramo ga popnavljati i usađivati ljudima kao polazni stav za preporod nacije i države. Jer, sa ovom istrošenom i kupljenom elitom se ne može ni do auto-pijace stići, a da se početne namere tri puta ne promene u nešto sasvim drugo.
Preporuke:
0
0
6 subota, 21 avgust 2010 15:25
Rainbow F Randolph
Odličan teoretski tekst, ali teoretski. To je jedina njegova mana. Upozoriću autore i komentatore svih članaka na ovome sajtu da polako svi zajedno upadamo u teoretizovanje naše nesreće. Ja lično volim kada teoretizujem matematiku i fiziku, jer mi to odgovara, ali kada teoretizujemo politiku i istoriju, a posebno našu sudbinu danasa, e onda mi se to ne sviđa. Ja molim sve autore i čitaoce da se prihvate posla kako bi se dalo jednistveno rješenje za sve ono što tišti ovaj narod.

Upozoravam da ova apatija i beznađe predstavlja veći problem i izazov za nas Srbe, ma gdje živjeli od, od ostalih problema sa kojima se susrećemo. Jer kada imate jednog čovjeka bez cilja u životu to je onda njegov problem, ali i vas se pomalo, ali ne toliko da ne možete da živite. Ali ako imate milion ili sto hiljada ljudi (deset hiljada je za nas kao milion), e onda je to maligno oboljenje svih nas, jer prijeti da nas sve proguta (već polako guta).

Dakle, očekujem od autora i komentatora da predlože konkretna rješanja koja će da konvergiraju (matematički rečeno) ka jednom jedinstvenom rješenju, a ne rješenja koja divergiraju (takođe matematički rečeno).
Hvala.
Preporuke:
0
0
7 subota, 21 avgust 2010 15:48
Milorad Stanojlović
Nakon 65 godina od završetka rata, moramo konačno da počnemo da tematizujemo i sistematizujemo svoju istoriju iz tog, a i kasnijeg perioda. Moramo izbliza da osvetlimo, prisvojimo i/ili odbacimo filozofsku, teorijsku, istorijsku, etičku i estetsku osnovu na kojoj se gradila ova istorija. Istoričari to ne mogu. Da su mogli, oni bi to i učinili za ovih 65 godina.
Utoliko i jedna dobronamerna primedba autoru. Ravnogorski pokret nije nastao pre 70 godina. On je osnovan odlukom Draže Mihailovića u decembru 1943. godine, a ravnogorski program donet u januaru 1944. godine; na načelima liberalne demokratije i kapitalizma. Šta je bilo pre toga?
Pre toga su regularne, legalne i legitimne jedinice Jugoslovenske vojske, suverene države Kraljevine Jugoslavije, radile svoj posao, boreći se kako protiv okupatora tako i protiv paravojnih jedinica u (praktično) građanskom ratu.
Okupacijom Kraljevine Jugoslavije suverena država nije prestala da postoji, kao što je Srbija danas i dalje suverena država, nadam se, iako je 15% njene teritorije pod okupacijom. Uostalom, ni Vermaht nikada nije držao pod okupacijom više od 25% teritorije Kraljevine Jugoslavije. Naravno, ne računajući slobodne srpske planine.
Stoga nema nikakvih razloga da se danas stidimo delimično okupirane Kraljevine Jugoslavije u to vreme, kao i današnje Srbije. Naprotiv.
Pravo, legalnost i legitimnost su moćni proizvodi savremenog društva, njegove nauke i istorijske prakse. Takođe i njegova etika i estetika.
S poštovanjem i uvažavanjem, Milorad.
Preporuke:
0
0
8 subota, 21 avgust 2010 16:05
Nemanja Vidić
Pre desetak godina bio sam prisutan na skupu Dveri srpskih na Filološkom fakultetu u Beogradu (kasnije im je tamo uskraćeno gostoprimstvo)i čuo sam pohvale Gojka Đoga za neki tekst Boška Obradovića. A na protestnom skupu povodom hapšenja Radovana Karadžića niko između petnaestak govornika nije poslao narodu bolju poruku od njega.Pa kakvu mi to elitu iščekujemo ako on i njegovi saborci iz Dveri nisu njeno oličenje? Vidi se iz članka da je prepoznao suštinu i da ima viziju.Kao predsednik udruženja ĆIRILICA BEOGRAD, koje se bavi samo jednim segmentom srpskog nacionalnog identiteta, odajem mu naročito priznanje zbog toga što nije propustio da više puta istakne značaj ćirilice.
Kada bi ga druge patriote sledile u tome ne bi B -92 smeo onako drsko čikati državu Srbiju kada je njen častan tužilac iz Zaječara odbio da pošalje odgovor na dopis ispisan hrvatskom latinicom.
Isto tako, podržavam njegov stav da srpske nacionalne institucije trebaju povesti novi ljudi, i to od nule.SANU se pretvorila u potpuno nenacionalnu instituciju a Matica srpska je to još od 1954. g. Tada je ona po zadatku KPJ vodila kampanju da se srpsko ime jezika zameni srpskohrvatskim i da se ćirilici uvede konkurencija u vidu hrvatske latinice, s ciljem da ona potpuno okupira srpske prostore.Njen predsednik akademik na sastanku u Matici podržava iščekujući pravopis sa neustavnim unošenjem u njega i ove hrvatske latinice, pokazujući da vodi beleške
kombinovano na ćirilici i latinici, i tvrdeći da nije manje Srbin onaj ko piše latinicom.Mi to razotkrivamo na našem sajtu. Tražili smo već ostavku ili smenu glavnog redaktora pravopisa i predsednika Odbora za standardizaciju srpskog jezika. Dakle, mi u svom domenu već krčimo put ka obnovi srpskih nacionalnih institucija , ne čekajući neki plan i program kao komentatorka Ana.
Preporuke:
0
0
9 subota, 21 avgust 2010 18:47
Marinko
Bog vas blagoslovio g.Bosko Obradovicu.

Ovaj ekspoze tj.stanje srbskog naroda danske 2010g je ISTINA i svi mi to znamo.Citam u zadnje vrem mnogo slicnih textova o katastrofalnom sveukupnom stanju NEpobijenog srbskog anroda,onoga sto je ostalo od an su zadnjih 600g stradanja,pakla ......

Medjutim JA sam umoran braco i sestre od svih tih analiza,ekspozea,od nekolicine retkih mahom elektronskih novina koje nisu prodane,poklonjene,kontrolisane od strane antisrbskog aktuelnog reziam u Srbiji (ono sto je ostalo od Srbije) bolje reci.

Mene kao srbina od akcije interesuje sledece:
Kad ce neko od nas patriota srbskih nesto konkretno da uradi a prvenstveno da bi se aktuelna vlast srusila (pod hitno)pa da se KONACNO zapocene nesto da uardi konkretno.

Ajmo barem zapoceti ovaj ekspoze g.Bosak Obradovica da BAREM odstampamo u barem 1 milon primeraka i rasturimo/urucimo besplatno svakome stanovniku u okupiranoj Srbiji.Evo ODMAH konkretno
spreman sam da snosim deo finansiranja tog 1 milona odstampanih primeraka.Molim AKO se krene u taj posao da se obajvi gde i kako da posaljem novac. Pozdrav braci/sestrama iz Canade.

Ps
Nisam rodom iz te tzv."avnoj" Brozove Srbije vec iz RSrbske a zadnjih 25g zivjeh u Dubrovniku odakle sma od ustake kame i jame srecno izbegao i sve materiajlno izgubio i evo hvala bogu u Canadi sam se zaustavio,skrasio i kao penzioner pratim tragediju moga roda za koe me dusa boli.Bio sam kao izbeglica u Srbiji 1997 (nekih 100 dana)pitah za drzavlajnstvo nisam dobio gledlai su me u policiji kao da sam pao s Mjeseca a ja sokiran/ozaloscen sta cu kud cu rekoh moram sebi/djeci negdje drugdje da hljeba potrazim.
Preporuke:
0
0
10 subota, 21 avgust 2010 19:05
Nn
@Živadinka,
Nisu Srbi konstituisali naciju i državu 1878, nego nekoliko vekova pre, tačnije nekoliko vekova pre Hrista.
Preporuke:
0
0
11 subota, 21 avgust 2010 19:26
Srboljub
za neupućene:
Vladika Danilo (sam sobom)
......
Moje pleme snom mrtvijem spava,
suza moja nema roditelja,
nada mnom je nebo zatvoreno,
ne prima mi ni plača ni molitve;
u ad mi se svijet pretvorio,
a svi ljudi pakleni duhovi.
Crni dane, a crna sudbino!
O kukavno Srpstvo ugašeno,
zla nadživjeh tvoja svakolika,
a s najgorim hoću da se borim!
.....
Vuk Mićunović leži blizu vladike; pritajio se kao da spava, ali sve čuje divno.
Vuk Mićunović
Ne, vladiko, ako Boga znadeš!
Kakva te je spopala nesreća
teno kukaš kao kukavica
i topiš se u srpske nesreće?
....
Nada nema pravo ni u koga
do u Boga i u svoje ruke;
nadanje se naše zakopalo
na Kosovo u jednu grobnicu.
U dobru je lako dobro biti,
na muci se poznaju junaci!
Preporuke:
0
0
12 subota, 21 avgust 2010 20:13
Živadinka
Za Nn...Serbi su bili etnos i imali etničku državu ali su 1878 konstituisali nacionalnu modernu državu- U svakom slučaju nikda nisu živeli organizovani u plemenima. Zato mi nije jasno zašto u polsednje vreme govore: Moje pleme. Srbi nisu pleme.
Preporuke:
0
0
13 subota, 21 avgust 2010 20:57
Ana
Gospođo Živadinka,sintagma "moje pleme" se koristi ѕbog asocijacije na Njegošev "Gorski vijenac" i stihove kojima počinje ovaj tekst,jer situacija u kojoj se nalazi nacija nije ništa drugo nego mrtav san.
A otkud Njegošu pojam pleme,to ćete znati ako pročitate istoriju stare Crne Gore i vidite da je većina stanovnika došla kao zbeg posle turskih osvajanja u crnogorske planine da se bore za opstanak vere i nacije.Tada su nastala plemena o kojima Njegoš govori.Čuli ste za Njeguše,Vasojeviće,Drobnjake i druga plemena.Jovan Cvijić je po grupama podelio plemena i možete se detaljnije informisati.
To su dakle srpska plemena nastala u XV veku uglavnom.To su najčasniji ljudi srpskog roda i sve zajedno ih zovemo srpsko pleme.
Srdačan pozdrav!
Preporuke:
0
0
14 subota, 21 avgust 2010 21:28
Ban Mirko
Kada se bude resilo pitanje poistovecivanja nacionalnog i nazadnog, a anacionalnog i modernog postojace mogucnost pokretanja naroda...do tada je sve uzaludno.
Preporuke:
0
0
15 subota, 21 avgust 2010 21:37
Srboljub
Bog se dragi na Srbe razljuti
za njihova smrtna sagrešenja.
Naši cari zakon pogaziše,
počeše se krvnički goniti,
jedan drugom vadit oči žive;
zabaciše vladu i državu,
za pravilo ludost izabraše.
Nevjerne im sluge postadoše
i carskom se krvlju okupaše.
Velikaši, proklete im duše,
na komate razdrobiše carstvo,
srpske sile grdno satriješe;
velikaši, trag im se utro,
raspre sjeme posijaše grko,
te s njim pleme srpsko otrovaše;
velikaši, grdne kukavice,
postadoše roda izdajice.


Nažalost slabo pamtimo i poštujemo svoje pretke i svoju istoriju. Zato povremeno moramo na ponavljamo gradivo. Umesto da potomci čuvaju i grade oni rasprodaju i rasrbljuju.
A onda jedna ili dve generacije povrati izgubljeno i tako u krug.

Veliki preci su nam ostavili uputstva kako da se ponašamo ali mnogi od nas misle da istorija počinje sa njima pa ponavljaju greške.

A cenu plaćamo svi kojoj god Srbiji da pripadamo.
Zato valja bolje motriti i bodriti velikaše.
Inače lako zaboravnjaju šta im je posao.
Preporuke:
0
0
16 subota, 21 avgust 2010 22:48
Živadinka
Gospodjo Ana vi mnogo grešite Srbi nisu pleme.
Preporuke:
0
0
17 nedelja, 22 avgust 2010 04:38
johnny
Kada jednoga dana , nekome padne na pamet da u toj Srpskoj uniji uspostavi sedište Skupštine=Parlamenta u Skoplju , kada se reši da sedište vrhovnoga suda bude u Podgorici a sedište Vlade u Beogradu...predsednika države možda u Kragujevcu i raznih ministarstava "šarom te nove Srpske unije" onda tako nešto može da zaživi.. ostalo su bajkice !
Preporuke:
0
0
18 nedelja, 22 avgust 2010 05:03
DRAGAN
da bi SRBI ostvarili ono što piše Boško Obradović teba da počnu da se MNOŽE to je za sada najveći problem kod nas SRBA ,posle dolazi sve ostalo ,nama preti nestanak ako se ovako nastavi sa natalitetom ,kada nas bude 40 ili 50 miliona onda možemo sigurno da mnoge stvari promenimo u našu korist .Državu su SRBI imali još u 14 veku a u 19 veku su je ponovo oslobodili od okupacije i počeli da stvaraju "modernu Srbiju" . A osobi iz Mostara samo da kažem da nama SRBIMA nisu potrebne hrvatske teritorije ako to zaista njihove ,jer naprimer Hrvati ne mogu da traže avjnoske granice pa da kažu da je to "njihova teritorija" ,Hrvati mogu da uzmu samo ono što su uneli u zajedničku državu jer mogu samo ovo da vam kažem DA SU HRVATI IMALI SVOJU DRŽAVU PRE STVARANjA jugoslavije ONI NIKADA NE BI NI UŠLI U NjOJ . Ali Hrvati svoju državu nisu ni imali
Preporuke:
0
0
19 nedelja, 22 avgust 2010 05:10
Marko
Odličan tekst, veoma realan i istinit, moramo da se borimo ovi šta su imali da kažu i urade uradili su vreme je za smenu elite u srbiji , pre svega intelektualne koja će izroditi nove ideje za spas srpstva i krenutu u njuhovu realizaciju.
Preporuke:
0
0
20 nedelja, 22 avgust 2010 06:26
Zoran Tucaković
Davno (i divno) je odnos predaka i potomaka sažmeo Brana Crnčević, pišući ove stihove u pesmi Sokolovi:

Gde su moji preci, sokolovi,
zar ih nije bilo, zar su bili snovi?

Zar prstima moram da poskidam dane
koji su pokrili Visoke Dečane?

Zar je prošlost bila dim, magla i para,
i zar tražim carstvo kad se sećam cara?

Zar Dušana Silnog da četkaju četke
i zar ja postojim ako nemam pretke?

Farisejstvo, laži, gluposti, groteske,
moje srce traži oca mesto freske.

Svi mi dugujemo sebe nekoj deci,
budimo potomci, da bi bili preci.


Sa svoje strane, dodajem sledeće Pitanje:

Zar da "Bože pravde" naša himna bude,
kad nam ateisti sve po krivdi sude?

Zar na grb da sleti orao s dve glave,
kad nas čerupaju k'o kokoši prave?

Kako da Srbija bude opet jaka,
kad se preci stide svojih potomaka?
Preporuke:
0
0
21 nedelja, 22 avgust 2010 11:17
komentator
malo se ustezem... ali moram da primetim da je autor propustio da navede jednog strasnog neprijatelja srba i uzroka mnogih patnji - australske aboridzane! (i jos neka pacificka plemena...).

boze mili sta se sve nece naci, ko sve nece pretendovati...

pa i nije cudo sto nam je tako bilo i sto ce nam tek biti kad su nam ovakvi elita, kad ovakve ideje sledimo. ipak narod sam mora da razabere zito od kukolja, da sam odluci za kime ce poci...
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 22 avgust 2010 11:23
DŽon Šepard
Iako "Dveri Srpske" ne čitam redovno, izuzetno cenim Autora i smatram da je ovo odlična osnova za strnački program, ako se ikada usude na taj korak.

Odmah bih glasao za tu opciju, čak iako se ne slažem sa, ponekada, predoziranim verskim kontekstima koje stižu od te grupe ljudi.

Oko nečega se, ipak, moramo nazad okupiti: zapis-drvo, vera, pametan i odlučan čovek, sve nam je to potrebnije nego ikada.

Pozdrav.
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 22 avgust 2010 13:15
brm
@ Živadinka
"Gospodjo Ana vi mnogo grešite Srbi nisu pleme."

tačno Živadinka,

ali to treba objasniti prvo Obradoviću, zatim kompletnoj inteligenciji Srbije na čelu sa akademicima, pa autorima i komentatorima na ovom sajtu...
kad su Srbi postali pleme?
1918. kad je usvojena Štrosmajerova doktrina o tri plemena kao državna ideologija koja traje do dana današnjeg
u međuvremeni - 45. plemena su se raspala na bratstva (brtstvo i jedinstvo)
elem SRBI NISU PlEME SRBI SU NAROD veoooooma star..
koji je imao državu mnogo pre 14. veka i modernu naciju (skup slobodnih građana) mnooogo pre 1878..ili koje već (preciznpo od 3 godine NE prema Pliniju Starijem kad im je priznat status slobodnih građana Rima sa svim privilegijama ali i obavezama (vojni rok npr.)
NARODI SU PREVASHODNO JEZIČKE ZAJEDNICE
pa su stoga SRBI (ontološki) SVI KOJI GOVORE SRPSKI UKLjUČUJUĆI I HRVATE I BOŠNjAKE I KATOLIKE I SATANISTE I GEJ LOBI...ma kako se IDEOLOŠKI oni o sebi izjašnjavali..SVI SVI SVI SVIĐALO SE TO NEKIM ILI NE..
srpska konfederacija već postoji - sastoji se iz međunarodno priznatih Hrvatske, Bosne (cele ne samo srpske), Srbije, sutra verovatno i Vojvodine, CG, Makedionije i Bugarske..SAMO SLUĐENI NAROD TO TREBA DA PRIMETI I DA POČEN DA SE ADEKVATNO TOME PONAŠA..
recimo kao Skandinavci...kojima ne pada na pamet unija ali sasvim skladno funkcionišu kao Norveška , Švedska, Danska..
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 22 avgust 2010 13:25
Svetislav Kostić
Autor ne pominje aktuelnu takozvanu elitu imenom i prezimenom. A trebalo je! Jer pored neodgovornih i politički plitkoumnih srpskih birača, kojima se njihova tromost duha može progledati kroz prste jer od takvih savremenika ne može se ni očekivati spremnost pomnog rasuđivanja, glavni odgovorni za propadanje srpskog prostornog i duhovnog bića - jesu u Beogradu vladajuće figure sa dugim jezicim i jedinim uhom okrenutim u pravcu Vašingtona i Brisela, NATO i EU centrale.

Jer se kod autora van sumnje radi o jednom srpskomm patriotu, zdravog analitičkog duha, koji ne propušta da navede sve bitne faktore odgovorne za stanje u kakvom se nalazi i srpski korpus sa druge strane Drine kojem ni malo naklonjena današnja zvanična Srbija takođe i svojim Srbima u Srbiji maćeha. Pa ipak autor ni jednim slovom da pomene kada su u pitanju na vlasti Srbi u Srbiji, kolabolateri i kvislinzi od vrha pa naniže. Tu nije riječ ni o kakvoj "eliti". To je sve bez izuzetka jedan zao specius muškog i ženskog pakosnog roda. Oni preziru narod kojem imaju da zahvale svoja nezaslužena privilegovana mjesta u društvu. Glas naroda ne cijene po načelu: Vox populi, vox dei (glas naroda, glas boga) nego, glas naroda = glasu marve. Do svidanie / da svidanije!

P.S.: Autoru se izvinjavam, ukoliko one najgore politikante unutar srpskog etnia nije poštedio, ali se njihove nevidljive i svagdje peisutne ruke postarale da se te sekvence koje vlastodršcima ni malo ne odgovaraju, pobrišu.
Preporuke:
0
0
25 nedelja, 22 avgust 2010 14:30
treba li nam uopšte program?
I ko da ga pravi? Verujem da program prvo nastane u svesti naroda a onda se uobliči u nešto što se može pročitati. Bez toga narod neće da prihvati i najbolji program, jer jednostavno ne izvire iz života, već iz nečega njemu stranog. Neko je to primetio i nazvao teoretisanjem, i ja se potpuno slažem.
Zato ovaj poslednji duhovni, moralni, nacionalni i državotvorni oslonac moramo čuvati po svaku cenu.

Ovo je živi primer toga. Naravno da moramo, ali treba li da budemo slepi kod očiju? I šta to uopšte znači u svetlu poslednjih događaja u SPC? Treba li da budemo slepo pokorni i da ćutimo (kao Dveri) ili da pričamo kako jeste bez pardona (kao borbazaveru). Ja ne pravim sud šta je bolje za nas, ali "Drugovi, mi moramo..." mi jednostavno izaziva mučninu.
Preporuke:
0
0
26 nedelja, 22 avgust 2010 20:11
Tatijana
Jeste, stvarno je već malo mučno slušati i čitati šta mi sve kao narod moramo. Nije narod malo dete, i nismo mi ljudi bez pameti da nam neko stalno pojašnjava i crta u kojim smo problemima i zašto.Svako za sebe pokušava da sve ovo preživi i da opstane, pa od uspeha tih pokušaja zavisi i zajednička sudbina svih nas, i zato treba da pomažemo jedni drugima kako znamo i umemo. Što uostalom i radimo.
Preporuke:
0
0
27 nedelja, 22 avgust 2010 22:45
Jedan pažljivi čitalac
@ treba li nam uopšte program?
I ko da ga pravi? Verujem da program prvo nastane u svesti naroda a onda se uobliči u nešto što se može pročitati.
Ovo je najvažnije zapažanje koga valja stalno imati na umu. Ujedno, to je objašnjenje dugih perida totalne pasivnosti koji se javljaju u istoriji naroda. Dakle, osim programa, potrebno je sticanje i drugih bitnih okolnosti za promene! Pre svega, potrebna je vera, ili bar nada u mogućnost ostvarenja priželjkivane promene! Tu veru (nadu) pre će potkrepiti povoljne okolnosti, mogućnost podrške (posebno materijalne), zaleđina ili jak savez, široki front protivnika aktuelnog stanja, veliki međunarodni pokreti, prevrati i sl.

Bez toga narod neće da prihvati i najbolji program, jer jednostavno ne izvire iz života, već iz nečega njemu stranog.
Sa ovim se ne bih složio! Prosto, program može i "izvirati iz života" (i biti prihvaćen), ali iz prethodno pomenutih razloga - nedovoljan sam po sebi!
Eto i delimičnog objašnjenja za neuspeh programa pojedinih političara!
Preporuke:
0
0
28 ponedeljak, 23 avgust 2010 09:29
RSKrajina/RSrpska
Red bi bio da analizu statusa srpskog naroda i države na Balkanu počnemo od prve srpske države posle 1918 – Republike Srpske Krajine. Ove godine obeležavamo 15 godina od Oluje, najvećeg etničkog čišćenja u savremenoj Evropi posle Drugog svetskog rata, kada je nekoliko stotina hiljada Srba u srcu Evrope proterano sa svojih kućnih ognjišta, a da se u njih do dana današnjeg nije vratilo.

Pa ajde da pocnemo od RSK.
Jel se desavalo nesto u toj RSK i pre Oluje gospodine Obradovicu ?
Mislim od osnutka RSK pa do Oluje, ipak je to cetiri godine koje ne mozemo samo tako gurnuti pod tepih.
Vi ste bili vrlo mladi u to vreme pa vam je mozda nepoznato da je RSK temeljitije ociscena od nesrpskog stanovnistva nego sto je to bio slucaj sa Hrvatskom u Oluji.
Jasno mislim na celu Hrvatsku, jer i u Zagrebu, Rijeci, Varazdinu, Karlovcu.....itd. su takodjer ziveli i jos uvek zive brojni Srbi, a u RSK je zivelo neki 50-ak % koji su cinili 70-ak % ukupnog stanovnistva tih petnaestak opstina koje je obuhvatila RSK.
Mozda mi Srbi iz ZG,RI,ST,KA,VZ itd. nismo po vasoj volji, ali to ne znaci da i ne postojimo.
Nije se bilo lako gospodine Obradovicu, a niti bezbedno, deklarisati kao Srbin 1991./1992. u ZG,RI,ST,KA,VZ itd. dok je Hrvatska bila preplavljena stotinama hiljada prognanika iz RSKrajine i RSrpske, a u jednom trenutku brojka se kretali i oko 500 000.
Zapitajte se kao covek, raspitajte se ako ne znate, koliko je vredeo zivot i imovina jednog Hrvata u RSK/RS tih godina...njihova ljudska prava i sl.
Meni je potpuno razumljivo da je za izbegle Srbe Oluja "zlocinacka akcija", ali niko, ama bas niko, da spomene kako je Oluja omogucila stotinama hiljada prognanih Hrvata povratak svojim popaljenim i popljackanim ognjistima...to ne mogu razumeti gospodine Obradovicu.
Trebali ste proci RSKrajinom nakon Oluje i razgledati hrvatska sela, u stvari ono sto je od njih ostalo, mozda bi tada postali barem malo objektivniji...meni je to mnogo pomoglo.
Preporuke:
0
0
29 ponedeljak, 23 avgust 2010 10:46
Zvezdarica
Sve je ovo tačno - u principu. Možemo da pravimo i Mediteransku i Uniju sa Rusima. Sve su to veliki, široki misaoni potezi. Kad dođemo na konkretno, tek se vidi koliko ne znamo ni šta ćemo, ni kako ćemo. Što reče ovde jedan čovek - muka mi je od "Mi moramo da trebamo" i blagonaklonog stava prema SPC koja već predugo nikako da oživi parohijski život.nema više opravdanja za preveliku samoizolaciju Crkve. Nek uđe malo u narod i kad ne sveti vodicu za pare.

Mante nas isprazne priče. Možete da se pojavite na političkoj sceni sa idejom o ujedinjenjeu svih Srba, ali ako ne znate najbalanije stvari iz svakodnevnog komunalnog života, nemojte ni da razmišljate o vlasti. Niko za vas neće glasati. Pa nama je dosta velikih priča. Samo konkretno, konkretno, konkretno. Kad će da proradi semafor u Beogradu na Đermu, to me interesuje, a ovo... Šta me briga gde ste putovali i kakvu ste mrežu pravili. To je utopija bez konkretnih predloga za promenu, najkonkretnijih.
Preporuke:
0
0
30 ponedeljak, 23 avgust 2010 22:14
Voja
Tekst mi se jako svideo iako se ne slažem sa baš svim navedenim u njemu. Međutim, jedna stvar mi je ostala nejasna: zašto autor pravi razliku između Srba i Srba?

Kako u taj program uklopiti Srbe islamske, rimokatoličke ili neke druge veroispovesti? Iako SPC ima zasluženo mesto u srpskom narodu jer je uvek bila uz njega, ipak ne treba od sebe terati Srbe drugih veroispovesti i nametati im izmišljene nacionalne identitete poput "Bošnjaka".

Takođe, siguran sam da ima i homoseksualaca koji prema srpskom narodu osećaju isto ono što i ja. Iako nisam neki pobornik izjednačavanja prava homoseksualaca i heteroseksualaca, smatram da ono šta će neko da radi u spavaćoj sobi (da ponovim: u spavaćoj sobi) ne treba da kvalifikuje ljude da li su poželjni za jedan ovakav projekat ili ne.

Moje je mišljenje da NIKO ne sme da se oseti odbačenim u procesu objedinjavanja i ujedinjavanja srpskog naroda. U suprotnom, ovo će biti još jedan propali pokušaj po receptu onih koje kritikujete u svom tekstu.

Molim autora da mi odgovori na postavljena pitanja. Unapred hvala!
Preporuke:
0
0
31 utorak, 24 avgust 2010 00:30
Boris
Neko od prethodnih komentatora je već pomenuo a ja u potpunosti podržavam - patriotska elita koja već sada postoji a kojoj su jezgro Dveri Srpske mora da preraste u politički pokret odnosno partiju! Naravno da neće odmah na sledećim izborima osvojiti vlast ali će sigurno preći cenzus i njihove reči i porukue će se sa skupštinske govornice čuti dalje i stići do mnogo više ljudi - istomišljenika, simpatizera i potencijalnih glasača. U svakom slučaju siguran sam da na prvim izborima snaga te nove partije ne bi bila manja od recimo LDP-a. Nemam bojazni da bi vlast i položaj pokvarili tu novu srpsku elitu jer se prave patriote poznaju po tome da oni rade to što rade zbog ideje a ne zbog materijalne koristi. Ja bih u svakom slučaju glasao za tu opciju (dosada sam glasao za DSS) a i mnogi moji prijatelji pa čak i oni koji su apstinirali do sada.

Zato, samo hrabro i zagrizite braćo! Vidite i sami po ovim komentarima da je ljudima dosta teoretisanja a Boško Obradović i njegova ekipa su svojom teorijom već napravili pogodno tle da bi bili spremni za sledeći korak. I onda polako napred, korak po korak...
Preporuke:
0
0
32 utorak, 24 avgust 2010 11:14
srdjan conic
Dobro poznate analize Boska Obradovica. Pitanje je samo kako realizovati ovakve ideje. Vreme je da srpske dveri postanu politicka partija. Vreme je da ljudi poput Boska preuzmu odgovornost i postanu vodje. Ovo je samo kraca verzija mog komentara. Ne znam zasto juce nije objavljena duza.
Preporuke:
0
0
33 utorak, 24 avgust 2010 23:12
a sta je tu novo ?
@srdjan conic
Ovakve analize i ideje se vise niti ne iznose da bi bile realizovane vec tek toliko da se nesto pise.
Sve vec vidjeno, pokusano i porazeno.
Preporuke:
0
0
34 sreda, 25 avgust 2010 10:25
brm
@a sta je tu novo ?
odlično pitanje

nek mi neko nađe JEDAN stav koji se razlikuje od stava po istom pitanju bilo koga iz "stare elite" o kojoj mislim sve najgore - od oca Dobrice ili majke Latinke (po ukusu)pa nadalje...
sve ključne bedastoće i ovde su prisutne kao npr.
1 bazično je država srpskog naroda samo Srbija, u ostalim živi "srpska dijaspora"
2 Srbi su samo pravoslavci
3 za pristup u punopravno članstvo kluba pravih Srba potreban je ispit koji samo malobrojni mogu da polože - poput ispita zrelosti u domorodačkim plemenima u džungli (plivanje u Amazonu punom pirana i sl.)- otprilike - za preporod je nužno da svi Srbi krenu svako jutro na liturgiju, da se svi homoseklssualci namah prosvetle i zasnuju porodice i da svi koji slušaju bezbožnu rok muziku odmah pređu na one ortodoks pseudo etno kičerice tipa sačuvajmo Stupove i sl....naravno zabrinut izraz na licu je obavezan, smeh nikako..
svi ostali "Srbi nisu"

uzgred ovi stavovi su novokomponovani (otprilrike potiču iz 30. -godina prošlog veka, zlatnog doba jugoslavizma) i VEZE BLAGE NEMAJU SA STAVOVIMA KARAĐORĐEVIH I MILOŠEVIH USTANIKA..o Vuku i Dositeju da ne govorimo..a ipak su oni a ne Dobrica utemeljili našu naciju

ako budemo ponovo činili na isti način isto će nam se po hiljaditi put desiti..
Preporuke:
0
0
35 sreda, 25 avgust 2010 12:04
Dete Noći
@brm
Cenim da je došlo vreme da nas Vi prosvetlite!
I kakve su to stavovi ''KARAĐORĐEVIH I MILOŠEVIH USTANIKA''?
Ili ste vi još jedan od onih koji smatra da Srbija i Srbi trebaju da hvataju ''korak sa svetom''?
za pristup u punopravno članstvo kluba pravih Srba potreban je ispit koji samo malobrojni mogu da polože - poput ispita zrelosti u domorodačkim plemenima u džungli (plivanje u Amazonu punom pirana i sl.)

Dovoljno je biti Srbin,a on je kadar i ''stići i uteći i na strašnom mestu postojati''.Ume lepo da zapeva i da za pojas zadene.
Uzdravlje.
Preporuke:
0
0
36 sreda, 25 avgust 2010 17:05
brm
@Dete Noći
"@brm
Cenim da je došlo vreme da nas Vi prosvetlite!"

kad već nema elite, u čemu se uglavnom slažemo, mora neko...

da bi Srbin bio kadar ostati u miru doma svoga višemilenijumskog i na (tom) divnom mestu postojati..a ne uteći (emigrirati, biti deportovan, pogubljen i tome slično)
Preporuke:
0
0
37 sreda, 25 avgust 2010 18:39
slepi putnik
neko ovde bas namerno promasuje temu, pleme ili narod nebitno je spram onoga sto sledi dalje u pesmi ili tekstu
Preporuke:
0
0
38 sreda, 25 avgust 2010 23:26
Ognjen
Ja ništa nisam razumio!Kakva unija?Mislim da se mi Srbi treba da ugledamo na Jevreje odnosno na Izrael.Treba da vidimo kako se gradi država radom i znanjem pod stalnom pretnjom od terorista.Eto za početak imamo neke virtualne neprijatelje koje ovakvi ugledni ljudi izmišljaju.Nametnuo si nam težak zadatak da obnovimo Dušanovo carstvo.Mogu se Grci naljutiti, uzeli bi im dosta zemlje.Čudan smo mi narod, svi vjerujemo u boga, a psujemo ga ko ludi!
Preporuke:
0
0
39 subota, 28 avgust 2010 15:11
pesimista
malo je kasno za ovu prichu... kralj aleksandar je 1918. imao shansu da iscrta etnichke granice srbije i sve bi bilo u redu i danas.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner